depressie

Medicijngebruik bij CADASIL

Moderators: geert, peter

Plaats reactie
snoepeke
Berichten: 38
Lid geworden op: ma dec 17, 2007 22:53

depressie

Bericht door snoepeke »

Pfff Ik ben de laatste tijd zo depri dat ik er zelf gek van wordt!!! Ik neem er seroxat voor maar volgens mij helpt het gewoon niet meer! Ik heb er eens van proberen af te kicken maar ben toen in het ziekenhuis beland!
Ik denk op alles heel veel na en kom dan meestal bij de verkeerde conclussie terecht! Heel vervelend!!
Is er iemand die dit ook heeft en welke medicijnen neem je ervoor?

Ik moet op 16 maart bij een psychiater zijn , maar ik wil ook geen medicatie krijgen waar ik heel de dag suf van zijn!!
Iemand raad?
groeten Sylvia
snoepeke
Berichten: 38
Lid geworden op: ma dec 17, 2007 22:53

Bericht door snoepeke »

14 keer bekeken en geen antwoord!!! snik
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 105
Lid geworden op: vr nov 23, 2007 17:47
Locatie: Hoofddorp

Bericht door peter »

Hoi Silvia,

Onder andere ik had hem al eens bekeken en nog geen antwoord geschreven.
Het is een vrij lastige vraag om op te antwoorden.

Ik bedoel: depressief als in, aan de medicijnen ervoor oid, dat laat ik gelukkig nog een eind achter me, maar soms dan kan je het er toch best lastig mee hebben, waardoor de "zin" in het dagelijkse soms echt wat minder is.

Het lijkt mij dat je duidelijk moet zijn tegen de psychiater over waarvoor je bang bent met de medicijnen (de sufheid). Wellicht dat er medicijnen te vinden zijn die deze bijwerking niet (of minder) hebben, alleen dan moet hij dat dus wel weten.

Ik weet dat het lastig/niet leuk is om weer voor jezelf op te moeten komen en niet gewoon gelijk te krijgen wat goed voor je is, maar ik vrees (dat is ten minste mijn ervaring) dat dat voorlopig nog wel zo blijft, maar over dat onderdeel moet ik misschien maar eens een ander topic openen :)

Succes maandag!
cor
Berichten: 7
Lid geworden op: wo jan 21, 2009 14:43
Locatie: meerssen

Bericht door cor »

Hallo Silvia,

Inderdaad is het, zoals Peter schrijft een lastige vraag om te beantwoorden. Ik zou in jouw geval de psychiater vragen of je middels gesprekken met een therapeut behandeld kunt worden. Zou dat niet het gewenste resultaat opleveren dan kun je nog altijd medicijnen gaan gebruiken. Ik zelf wil ook niet te snel naar medicijnen grijpen.

Veel sterkte a.s. maandag.
Cor
Plaats reactie