lithium

Medicijngebruik bij CADASIL

Moderators: geert, peter

Plaats reactie
snoepeke
Berichten: 38
Lid geworden op: ma dec 17, 2007 22:53

lithium

Bericht door snoepeke »

hallo,
Ik kom juist van de neuro en hij heeft me nog een diagnose bij gegeven namelijk dat ik bipolar ben.
Nu heeft hij me daar lithium voor voorgeschreven.
Is dit te riskeren als je cadasil hebt?
dank je
liefs sylvia
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 105
Lid geworden op: vr nov 23, 2007 17:47
Locatie: Hoofddorp

Bericht door peter »

Hoi Sylvia,

Ik heb zelf even rondgekeken of ik ergens een link tussen Lithium en CADASIL kan vinden, maar er is weinig tot niks over bekend. Ik hoop dan ook dat wellicht een van de andere bezoekers van de site je hiermee kan helpen.
Uiteraard mag je hopen dat een neuroloog weet wat hij doet (heb je een neuroloog die specifiek veel weet van CADASIL?), maar wat meer zekerheid is altijd een prettig gevoel.
snoepeke
Berichten: 38
Lid geworden op: ma dec 17, 2007 22:53

lithium

Bericht door snoepeke »

hallo,
Ik heb besloten om geen lithium te nemen! Mijn huisdokter raadt het me af, daar ik zeker niet manisch ben! Ik heb wel een benzo gekregen dat ik kan nemen wanneer ik voel dat ik "druk" word!
Die heb ik nog niet moeten nemen!
Ik ben ook terug op zoek gegaan naar een andere neuroloog, daar deze totaal geen interesse toont in cadasil. Hij had me 2 keer gezien en schreef me al zulk drastisch medicijn voor!!
Ik heb nu een afspraak bij een andere op 14 juli en hoop dat hij wat meer interesse heeft in cadasil !µ
Ik heb er al een nieuwe gevonden in het UZ in Antwerpen, Wilrijk maar dit is wat ver van huis. Ik probeer het nu in een ziekenhuis dichterbij huis en als die me niet aanstaat , geef ik het op!
De reden waarom ik dichtbij huis zoek is omdat , als er iets gebeurd met me, ze je steeds met de ambulance naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis brengen.
Het is wat ingewikkeld om uit te leggen , maar ik hoop dat je allen mijne uitleg wat begrijpt!!

En is iedereen een beetje aan het genieten van de vakantie? Onze kids hier in Belgie beginnen pas terug met school op 3 september en zijn al thuis van 27 juni!! Dus druk, maar wel gezellig, als het goed weer is natuurlijk.
Ik hoop dat het met iedereen een beetje goed gaat en dat het goed mag blijven!
vele zomerse groetjes , Sylvia ( belgie)
Plaats reactie