sylvia

Medicijngebruik bij CADASIL

Moderators: geert, peter

Plaats reactie
snoepeke
Berichten: 38
Lid geworden op: ma dec 17, 2007 22:53

sylvia

Bericht door snoepeke »

De medicijnen die ik gebruik:

seroxat: een anti depressiva
foliumzuur 5 mg
l'arginine 1 gram
zocor 20 mg: voor mijn cholestrol
ginkgo
vit B
en af en toe iets voor te slapen

groeten sylvia
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 105
Lid geworden op: vr nov 23, 2007 17:47
Locatie: Hoofddorp

Bericht door peter »

Hoi Sylvia,

Ik slik op dit moment medicijnen die ik toevallig al slikte voor dat bij mij cadasil ontdekt werd, maar wel nodig zijn nu ik het weet (bloeddruk en cholestorel medicijnen).

Ik zie dat jij L-Arginine slikt. Kun je daar iets meer over vertellen?
Ik heb er wel eens over gelezen, maar de neurologen (die niet echt goed bekend zijn met de aandoening) in de streekziekenhuizen hier willen er niet echt aan. Ik ben dus erg benieuwd naar je verhaal erover.
snoepeke
Berichten: 38
Lid geworden op: ma dec 17, 2007 22:53

hoi peter

Bericht door snoepeke »

Ik zal je zeker wat meer uitleg geven over die larginine, maar momenteel ben ik op vakantie in England bij mijn moeder. Ik stuur je alle uitleg als ik terug in belgie ben, want dit is niet mijn computer maar die van mijn moeder. En op mijn computer staat alles bijna in mijn favorieten.
Het is hier al moeilijk genoeg om te typen op een qwerty toetsen bord. :lol:

een vrolijke kerstmis en een gelukkig nieuwjaar en mag er iets positiefs uit de bus komen voor ons cadasil patienten.
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 105
Lid geworden op: vr nov 23, 2007 17:47
Locatie: Hoofddorp

Bericht door peter »

Hoi Sylvia,

Alvast bedankt voor het berichtje :)
We wachten het gewoon rustig af, want vakantie gaat uiteraard voor.

Ik hoop dat je nog veel plezier zult hebben op je vakantie en uiteraard voor jou (maar ook de rest van de lezers) ook nog fijne dagen en een gelukkig nieuwjaar alvast
Miranda
Berichten: 3
Lid geworden op: do dec 27, 2007 15:56

Bericht door Miranda »

Hoi,

De laatste tijd hebben mijn vriend en ik regelmatig gesproken over wat nu te doen, wel testen, niet testen, wat als, willen we dan nog wel een 2e kindje. Komende week hebben we een afspraak in het ziekenhuis met de gynaecoloog en gaan we het met haar overleggen. Waar wij nog wel een vraag over hebben is het medicijngebruik. De medicijnen die jullie gebruiken, is dat ter voorkoming/prevententie van het openbaren van Cadasil of hebben jullie al bepaalde symptonen? Ik lees bij Peter dat hij medicijnen gebruikt tegen hoge bloeddruk en cholesterol. Hoe zit dat precies?
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 105
Lid geworden op: vr nov 23, 2007 17:47
Locatie: Hoofddorp

Bericht door peter »

Ik slikte de medicijnen voor mijn hoge bloeddruk en hoge cholesterol al iets eerder dan het moment waarop ik te horen kreeg dat ik cadasil had.
Wel is mij verteld dat ik deze medicijnen zeker moet blijven slikken aangezien zowel hoge bloeddruk als een verhoogd cholesterol een risico zijn voor cadasil dragers.

Ook dit is weer een reden om WEL te willen weten of je cadasil drager bent of niet, want stel je hebt het wel, maar je weet het niet en je verwaarloost iets als hoge bloeddruk of cholesterol, dan is dat weer een risico extra.

Nu we het toch over risico's hebben: roken wordt ook ernstig afgeraden, aangezien dit eveneens erg slechts is voor je bloedvaten (en dus zeker voor cadasil dragers)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. en mocht je nog meer willen weten, vraag maar raak.
Plaats reactie