VRaag over Narcose en CADASIL

Medicijngebruik bij CADASIL

Moderators: geert, peter

Plaats reactie
joopenjoep
Berichten: 1
Lid geworden op: zo jan 13, 2008 12:06
Locatie: Amsterdam

VRaag over Narcose en CADASIL

Bericht door joopenjoep »

Goedenmiddag,
2.5 half jaar geleden heeft mijn vriend te horen gekregen dat hij Cadasil heeft.
Weinig informatie van de artsen gekregen dus vandaar onze vraag....
Weet iemand of narcose een negatief effect heeft op patienten met Cadasil..
Mijn vriend moet binnenkort onder het mes maar de artsen in het ziekenhuis geven weinig tot geen informatie over eventuele bijwerkingen.

Alvast bedankt,
Joopie
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 105
Lid geworden op: vr nov 23, 2007 17:47
Locatie: Hoofddorp

Bericht door peter »

Beste Joopie,

Allereerst welkom op het forum :D

Ik ben zelf zo'n 3 jaar geleden eens onder volledige narcose geweest en dat had bij mij (voor zover mij bekend) geen nadelige effecten.

Mijn moeder (eveneens cadasil) is al tig keer onder het mes geweest (met uiteraard ook evenzoveel narcose) en ook daar lijkt geen directe link te zijn tussen narcose en cadasil. Wel is het zo dat zij erg heftig reageert op narcose, maar volgens de artsen is dit een allergische reactie.

Uiteraard wil dit niet zeggen dat het er absoluut niks mee te maken kan hebben (het is nooit onderzocht voor zover ik weet) maar ik denk dat je je er in ieder geval geen zorgen over hoeft te maken.
snoepeke
Berichten: 38
Lid geworden op: ma dec 17, 2007 22:53

Bericht door snoepeke »

Ik ben ook eens onder narcose gemoeten voor een kleine ingreep en heb daar totaal geen nadelen van geweten.
liefs sylvia
diny
Berichten: 7
Lid geworden op: zo sep 18, 2016 11:48

Re: VRaag over Narcose en CADASIL

Bericht door diny »

Sinds ik weet, dat ik Cadasil heb ben ikeen keer of 4 geopereerd aan mijn knie! Al die keren ben ik onder volledeige narcosew geweest!Dat Zou volgens de neuroloog beter zijn dan een ruggeprik, omdat er dan meer kans zou zijn om een heviger bloeding te krijgen dan bij volledige narcose! Dit is mijn ervating!
Succes met de behandeling!

Diny
Plaats reactie