Hallo, ik ben Marja

Stel jezelf hier voor aan de andere forumleden

Moderators: geert, peter

Plaats reactie
mo1917
Berichten: 8
Lid geworden op: zo nov 22, 2009 16:07
Locatie: Haarlem

Hallo, ik ben Marja

Bericht door mo1917 »

Ik heb Cadasil. Ik heb in 2007 de diagnose gekregen nadat ik een aantal TIA's had gehad. Ik ben inmiddels 55 jaar en getrouwd, geen kinderen. Ik heb twee broers, waarvan de oudste wel 4 kinderen heeft en ook al klenkinderen. Hij heeft zich daarom ook laten testen en dat was wel even spannend. Gelukkig heeft hij geen Cadasil. Mijn andere broer heeft zich niet laten testen en zegt: 'Als ik symptomen krijg dan zeg ik wel: je moet even bij mijn zusje langs om te vragen wat die heeft'. Ook dat is gelukkig nog niet nodig geweest.
Inmiddels heb ik 26 TIA's gehad waarvan de laatste in juli dit jaar, uitliep in een beroerte met aansluitend 3 epileptische insults. Al met al gaat het overigens nog erg goed met mij. Mijn lijf doet het weer helemaal en mijn brein is weer bijna terug hoe het was. Ik ben wel langzamer geworden (en ik was al niet zo snel, haha) en ik kan niet meer tegen drukte. Veel mensen of lawaai. Ik ben ook erg snel moe. Dat laatste schijnt een erg vaak gehoorde klacht te zijn onder ons Cadasilers. Maar er valt uitstekend mee te leven tot nu toe. Dat zag er in juli eventjes anders uit. Gelukkig ben ik weer goed opgeknapt.

Mocht er iemand vragen hebben over mijn ervaringen of specifieke situatie, schroom niet, stel ze.

Groeten en succes allemaal, Marja
snoepeke
Berichten: 38
Lid geworden op: ma dec 17, 2007 22:53

Re: Hallo, ik ben Marja

Bericht door snoepeke »

Hey Marja, ik heb het gevoel dat ik je ooit eens ontmoet heb op internet.... Mijn naam is Pinxteren sylvia en komen uit belgie. Heb ik je ooit niet ontmoet op een andere site van cadasil?
vele groetjes Sylvia X
mo1917
Berichten: 8
Lid geworden op: zo nov 22, 2009 16:07
Locatie: Haarlem

Re: Hallo, ik ben Marja

Bericht door mo1917 »

Ha Sylvia,

Ik heb voor het eerst op deze site geschreven in 2009. Misschien dat je dat toen hebt gelezen. Ik heb nooit op een andere site geschreven. Tussen 2009 en nu heb ik weinig van me laten horen. vorige week ofzo gaf Peter me antwoord op een vraag die ik gesteld had onder 'Algemeen' over verzuring van spieren. Toen zag ik dat er inmiddels een kopje bestond waar ik me kon voorstellen, en er werd gevraagd of mensen die zich eerder hadden aangemeld dat ook wilden doen, dus dat heb ik gedaan.

Groetjes, Marja
Plaats reactie